Tendfor teamstelefoni

Ge din organisation det bästa verktyget för Teamstelefoni

Tendfor kontaktcenter för Microsoft Teams är världens första lösning som är helt certifierad för Microsoft Teams, med inbyggd API-integration som inkluderar hantering för alla samtal.

Tendfor är världens första API-baserade system för äkta Teams-telefoni inom Microsoft 365-topologin. De erbjuder ledande telefonist- och contact center-funktionalitet, vilket gör det möjligt att gå över till Teams-telefoni utan att kompromissa med funktionalitet eller er kundservice. Med Tendfor kan du skapa professionella köer, hantera mobila enheter, och använda dynamiska wallboards och interaktiv statistikportal.

Tendfor Teamstelefoni

Prova gratis 30 dagar

Vill ni också uppleva Teamstelefoni i världsklass? Vi är så övertygade om att ni kommer bli nöjda så vi erbjuder er en helt gratis testperiod av Tendfor Teamstelefoni. Fyll i formuläret så hjälper vi er komma igång helt förutsättningslöst!

Världsledande men ändå enkelt!

Tendfor stöder några av världens största och mest krävande företag och myndigheter genom att erbjuda en innovativ och användarvänlig upplevelse. Med dess enkla integration krävs minimalt med underhåll och kompromisslös funktionalitet av professionell kvalitet. Genom att integreras fullt ut med alla externa kommunikationssystem, möjliggör Tendfor företag och myndigheter att effektivisera och sänka kostnader, vilket resulterar i en lägre total kostnad för de som vill optimera sin kommunikation och samarbetsplattform i Teams.

Hur fungerar det?

Som den första plattformen i världen som integrerar naturligt med kundens Microsoft Teams-klientorganisation, förlitar sig Tendfor uteslutande på Microsofts API:er för Teams. Den behöver varken tjänsteleverantör eller SBC-integration för att fungera och den kan även samarbeta med Microsoft Teams-samtalsabonnemang och Operator Connect.

Genom att använda Tendfor blir växelbyte-funktionalitet och samtalshantering helt teamcentrerad. Detta underlättar onboarding och ger användarna ökad flexibilitet att arbeta hemifrån eller i en hybridmiljö. Appen ger också ökad kontroll över avancerad samtalshantering från Teams-applikationen, vilket ger ökad tillgänglighet och frihet oavsett var användarna väljer att arbeta.

Tack vare Tendfor-appen kan användare enkelt ställa in frånvaromeddelanden, göra avancerade sökningar i organisationens katalog och övervaka närvaron. Denna förbättring i precision ger kraft åt agenter att hitta rätt kontakt för uppgiften när det behövs, vilket leder till snabbare problemlösning och förbättrade kundrelationer.

Från snabbare sökfunktioner i relevant samtalshistorik till ökad inloggningssegmentering, kombinerar Tendfor innovativa mobila verktyg med bredare åtkomst för att ge användarna möjlighet att betjäna kunder, oavsett om de är på eller utanför kontoret.

Calliditas

Uppdrag: Agiloft

Calliditas Therapeutics arbetar för att utöka behandlingsalternativen och etablera nya vårdstandarder för personer med sällsynta sjukdomar. De har kontor både i Sverige, USA, Frankrike och Schweiz.

När Calliditas hörde av sig till Hillside Nordic var de redan igång med implementeringen av Agiloft på sitt kontor i New York. Då hade de en amerikansk leverantör; men när avtalet med dem löpte ut valde de att byta till Hillside Nordic.

Ett val som Patricia Pattugalan berättar att hon är mycket nöjd med:
”Hillside Nordic tar sig verkligen tiden för att hjälpa oss – både med stora och små önskemål. Och alltid med ett leende på läpparna.”

Patricia arbetar som kontorschef och verkställande assistent på New York-kontoret och är den som driver Agiloftprojektet där.

”Agiloft är ett fantastiskt system som hjälper oss att hantera våra avtal globalt. Att det är så anpassningsbart gör att det verkligen passar våra behov.”

Om ett system inte har de funktioner som användaren önskar kommer hen att söka sig till något annat, menar Patricia. Men med Agiloft och Hillsides utveckling av systemet upplever de inte det problemet.

”Hillside Nordic förstår att även små justeringar är viktiga för vår verksamhet. De har lång erfarenhet och oklanderlig kompetens samtidigt som de jobbar hårt och alltid sätter projektet först. Deras professionalism och uppmärksamhet på detaljer är förstklassig, och de gör alltid det lilla extra för att säkerställa att Calliditas är nöjd.”

Patricia rekommenderar mer än gärna Hillside till andra:
”Hillside är ett extremt pålitligt och kompetent IT-företag som är lätt att samarbeta med. De är kunniga i en mängd olika program och har en stark förståelse för hur man bäst använder dessa tekniker för att uppnå önskade resultat. Jag rekommenderar starkt deras tjänster till alla organisationer som letar efter en effektiv och pålitlig IT-konsult.”

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?

Roxtec

Uppdrag: IT-säkerhet

Roxtec är global marknadsledare när det kommer till tätningslösningar för kabel- och rörgenomgångar. De verkar på över 80 marknader och har närmre 30 dotterbolag.
 
Hillside Nordic har under många år fått förtroendet att hjälpa Roxtec med sin IT-säkerhet.
Viktor Andreasson, Global information security officer på Roxtec, förklarar att säkerheten är av yttersta vikt för dem:
”Säkerhet är väldigt viktigt för oss och Hillside Nordic hjälper oss att bevaka och utveckla den.”
 
Uppdraget innefattar bland annat omvärldsbevakning, framtagning av säkerhetslösningar och utbildning av personal.
Roxtec är mycket nöjda med det arbete som Hillside Nordic utför. Viktor berättar:
”Hillside Nordics kompetens är väldigt hög och vårt samarbete fungerar utmärkt. Vi uppskattar att de är så snabba på att testa och implementera nya funktioner.”

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?

Roxtec

Uppdrag: Teams/Yealink

Roxtec är global marknadsledare när det kommer till tätningslösningar för kabel- och rörgenomgångar. De verkar på över 80 marknader och har närmre 1000 anställda.
 
Hillside Nordic har tagit fram en heltäckande konferenslösning och hjälpt till att implementera den i samtliga konferensrum på Roxtecs huvudkontor i Karlskrona.
 
Rikard Hasselgren, CIO på Roxtec, berättar att de är nöjda med arbetet:
”Hillside Nordic är experter på allt som rör Microsoftprodukter och vi är väldigt nöjda med det arbete de gör för oss.”
 
Med närmre 1000 anställda och närmre 30 dotterbolag är det lätt att förstå att en smidig konferenslösning kan effektivisera det dagliga arbetet.
 
Rikard berättar om uppdateringen:
”Våra konferensrum har blivit modernare och mer professionella. Att få igång ett digitalt möte går mycket snabbare nu. Det går även smidigare att dela information och samarbeta.”

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?

Affärsverken

Uppdrag: Agiloft 2

Affärsverken levererar el, värme och fiber samt samlar in avfall och kör skärgårdsbåtarna i Karlskrona. Det är ett stort bolag med många olika avdelningar, som alla har olika behov när det kommer till det interna systemet.
 
Genom Hillside Nordic har Affärsverken infört Agiloft som ärendehanteringssystem för Affärsområdet Kommunikation. Att det blev just Agiloft beror på att det är ett anpassningsbart system och för att det tidigare implementerats på IT-avledningen med ett mycket gott resultat.
 
Martina Skog Tham, Projektledare och Kontrollrumstekniker på Affärsverken, berättar hur de blivit hjälpta av det nya systemet:
”Agiloft hjälper oss att samla allt på ett ställe. Där tar vi emot felanmälningar och beställningar från alla våra tjänsteleverantörer. Vi samlar även användbar statistik och kan ta emot interna beställningar.”
 
I framtiden vill de implementera Agiloft på fler av Affärsverkens interna avledningar. Martina berättar:
”Vi är jättenöjda med Hillside Nordics arbete. De är drivande, kommer med förslag och hittar lösningar. Agiloft är ett smidigt system som underlättar det dagliga arbetet och vi hoppas kunna implementera och anpassa det till fler avledningar för att ytterligare effektivisera våra interna processer.”

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?

OneCo

Uppdrag: IT-säkerhet

OneCo är Sveriges ledande leverantör av servicetjänster inom teknisk infrastruktur. De har en bred tjänsteportfölj där de bland annat bygger och underhåller infrastruktur för elnät, telekommunikation och grön teknik.
 
På ett tekniskt företag som OneCo är den digitala säkerheten av yttersta vikt. För att optimera den hjälper Hillside Nordic till att successivt öka säkerheten i framförallt Microsoftmiljö och klienter (mobiltelefoner och laptops).
 
Det görs genom att koppla upp enheterna till en speciell säkerhetsportal som flaggar för säkerhetsbrister. Hillside Nordic hjälper dessutom till att tolka vad som behöver göras samt utbildar personal i nya säkerhetstekniker.
 
Mikael Keinonen, IT-chef på OneCo berättar att de är mycket nöjda med Hillside Nordics arbete:
”De är duktiga och engagerade i frågorna. Hillside Nordics arbete har förbättrat säkerheten i vår digitala miljö. Vi har sedan samarbetet med dem inte drabbats av någon svår attack vilket är hela poängen med arbetet”.
 
I säkerhetsportalen analyseras företaget och får en så kallad Secure Score – ett betyg på säkerhetsnivån. Sedan starten med Hillside Nordic har OneCos Secure Score mer än dubblerats.
 
Mikael berättar om resultaten:
”Eftersom snittet på företag i vår storlek ligger mycket lägre så är vi väldigt nöjda med resultatet hittills. I en digital värld kan vi aldrig känna oss helt säkra mot attacker. Men vi känner oss trygga med att Hillside Nordic ger oss de bästa förutsättningarna vi kan ha.”

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?

Ecenea

Uppdrag: Upphandlingssamarbete

Ecenea är ett kunskapsföretag med stor erfarenhet inom strategiskt inköp och offentlig upphandling. Tillsammans med dem fick Hillside Nordic i uppdrag att upphandla IT-driften åt Upphandlingsmyndigheten.
 
Eceneas roll var som upphandlingsexpert och Hillside Nordic anlitades som konsult med teknisk expertis.
 
Per Rapp, Upphandlingskonsult på Ecenea, berättar att samarbetet fungerade jättebra:
”Hillside Nordic bistod med både kunskap och trygghet. De gjorde ett jättebra jobb och att samarbeta med dem var bara roligt!”
 
Hillside Nordic ansvarade bland annat för kravställning och behovsframställning samt var med under både förhandlingar och implementering.
 
Ecenea är nöjda med Hillside Nordics arbete. Per Rapp berättar:
”Hillside Nordic lyckades lägga upp säkra leveranser, höll tidsplanen och levererade ett proffsigt och väl utfört arbete. Jag skulle gärna göra fler uppdrag med Hillside Nordic som samarbetspartner.”

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?

BTH

Uppdrag: Upphandlingar

Blekinge Tekniska Högskola (BTH) bedriver utbildning och forskning inom områdena teknik och hälsa.
 
När de behövde se över sina skrivarsystem tog de hjälp av Hillside Nordic för att skapa en genomarbetad upphandling. Att det blev just Hillside Nordic som fick uppdraget var faktiskt en slump. Som statlig högskola får de inte välja fritt utan behöver välja en av Kammarkollegiet godkänd leverantör.
 
Jonas Bengtsson, print- och telefoniansvarig på BTH berättar att allt gått över förväntan:
”Eftersom vi inte valde leverantör helt fritt visste vi inte vad vi kunde förvänta oss av Hillside Nordic. Men vi kunde inte varit mer nöjda med deras arbete! Hillside Nordic visade på stor kunskap och upphandlingen gick hur bra som helst.”
 
När det några år senare blev dags att upphandla telefonilösningar tog BTH gladeligen hjälp av Hillside Nordic igen.
Jonas berättar om hur samarbetet fungerat:
”Vi var så nöjda med Hillside Nordic första gången att det var glädjande att få välja dem även andra gången. Vi upplevde att de verkligen prioriterade oss och fick svar direkt när vi hörde av oss. Jag har inget annat är gott att säga.”

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?

BTH

Uppdrag: 360-analys

Blekinge Tekniska Högskola (BTH) bedriver både utbildning och forskning. De har en tydlig profil där digitalisering och hållbarhet genomsyrar hela verksamheten.

BTH:s IT-chef Johan Nordgren tycker att det är viktigt att regelbundet se över sina interna processer för att försäkra sig om att de jobbar på rätt sätt. Av den anledningen hörde de av sig till Hillside Nordic som fick i uppdrag att göra en oberoende 360-analys av BTH:s IT-organisation och dess processer.

Hillside Nordic kollade på bland annat rutiner och intervjuade personal som jobbar med processerna. Resultatet av analysen presenterades tillsammans med rekommendationer. Med hjälp av Hillside Nordics analys har BTH själva kunnat arbeta vidare och förbättra sin IT-miljö.

Johan Nordgren berättar om Hillside Nordics arbete:

”Hillside Nordic gav ett förtroendeingivande intryck och gjorde ett jättebra jobb. Deras arbete har gett ett positivt resultat i vår verksamhet och jag anlitar dem gärna igen om vi i framtiden har behov av en ny analys.”

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?

Affärsverken

Uppdrag: Agiloft 1

Affärsverken levererar el, värme och fiber samt samlar in avfall och kör skärgårdsbåtarna i Karlskrona. Deras verksamhet är bred och det är därför av yttersta vikt att deras interna system är flexibelt och underlättar deras arbete.

Genom Hillside Nordic har Affärsverken infört Agiloft som ärendehanteringssystem för IT-avdelningen. Att det blev just Agiloft beror på att det är ett anpassningsbart system som tillåter många konfigurationsändringar utan att personen som utför dem behöver vara kunnig inom utveckling. Dessutom lever Agiloft upp till kraven på ITIL-certifiering.

Paul Fransson, Chef IT/System på Affärsverken, berättar hur de blivit hjälpta av det nya systemet:
”Agiloft ger oss bättre struktur på arbetet på alla plan. Vi får större kontroll och spårbarhet – både när det kommer till godkännanden, behörigheter, inköp och tillträden.”

Förutom att leverera Agiloft har Hillside Nordic även implementerat systemet och hjälper till löpande vid behov. Ett arbete Paul Fransson berättar att de är mycket nöjda med:

”Hillside Nordic har en bred kompetens och jag känner mig alltid prioriterad som kund. De förstår när något är akut och har alltid tid att hjälpa oss”.

Vill du också få bättre struktur i ditt företag?

Landskronahem

Uppdrag: IT-säkerhet/Microsoft

Landskronahem är ett allmännyttigt bostadsföretag vilket innebär att de arbetar för en bättre bostadssituation för alla landskronabor – både genom bra och prisvärda bostäder men också genom att utveckla kvarter och hela stadsdelar.

Med ca 2 700 hyresrätter i sina ägor är det inte svårt att förstå att en säker och smidig IT-miljö är av betydelse. Hillside Nordic fick därför i uppdrag att stärka upp Landskronahems IT-miljö säkerhetsmässigt genom att bland annat se över svagheter och migrera alla användare till Microsoft 365.
 
Projektet är i skrivande stund i full gång och förväntas fortlöpa ett tag framöver. Men trots att projektet inte är i mål berättar Daniel Nordstedt, IT- och tekniksamordnare på Landskronahem, att de redan sett resultat av arbetet

Vill du också höja säkerheten i ditt företag?

Cookies.

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår webbplats.