Få kontroll över era avtal med hjälp av Agilofts unika plattform för affärsprocesser. Automatisera processen, minska riskerna och öka intäkterna. Ni kan också hantera er efterlevnad av GDPR och implementera en Servicedeskfunktion – allt på samma plattform!
Vi på Hillside har jobbat med Microsoft sedan åttiotalet och är uppvuxna med Internet och molnet. Vi vet hur ni ska nyttja Microsofts lösningar på ett maximalt sätt för att jobba effektivt och säkert, oavsett storlek på företag och var ni är på er resa mot molnet.
Dags att byta ut er krångliga växel med ett system helt integrerat med Teams? Tendfor erbjuder vi en komplett plattform för telefoni direkt i er Teamsmiljö.
Vi underlättar för våra kunder genom att erbjuda licensförsörjning med expertis inom Microsoft.
Tillsammans med Yealink erbjuder vi högklassig AI-baserad konferensutrustning, skräddarsytt för Microsoft Teams
tillväxt per år sen starten 2017 och helt skuldfria, vilket skapar frihet och trygghet!
Våra kunder finns på alla kontinenter utom Antarktis.
månader i rad med svarta siffror. Vi sitter inte med onödiga kostnader vilket gör att vi kan hålla rimliga timpriser.
Vi har lyckats med alla våra åtagande i alla våra kundprojekt.
år i rad har Agilofts No-code-plattform för avtalshantering blivit utsedd som ”Editors choice” i PC Magazine.
Hillside Nordic är ett ungt, modernt företag men med en unik kompetens och erfarenhet inom IT och affärsprocesser.
Vi ligger alltid i framkant när det gäller avtalshantering, IT-tjänstehantering, informationssäkerhet, IT-arkitektur, digitalisering och samarbetslösningar.
Vad händer just nu på Hillside Nordic? Och vad pågår i IT-världen? Vi delar med oss av händelser på Hillside Nordic och håller dig uppdaterad om erbjudanden och trender inom IT.
Linnéuniversitetet och IT-Chef Peter Bergehamn gav oss på Hillside i uppdrag att projektleda och genomföra en förstudie kring en samlad digital arbetsyta för universitetets hela verksamhet. Förstudien genomfördes tillsammans med en projektgrupp som speglade hela organisationen.
Hillside bidrog med sin expertis för att identifiera lösningar som skulle stödja en mer integrerad användning av Microsoft 365 och i samverkan med andra digitala verktyg.
Berätta lite kort om uppdraget med egna ord, vad har Hillside Nordic hjälpt er med?
Lnu var i behov av en bred förankrad förstudie kopplat till våra digitala samarbetsverktyg. Vi hade en stor flora av olika verktyg vilket upplevdes av användarna som splittrat. Vi har under en längre tid haft tillgång till M365 men inte nyttjat det fullt ut. Vi bad Hillside Nordic att hjälpa oss med en förstudie för att undersöka om vi kunde tillfredsställa befintliga behov med att utöka vår användning av M365 och på så sätt få en mer ”samlad digital arbetsyta”.
Hur upplevde du samarbetet och kommunikationen med Hillside under projektets gång?
Hillside är måna om en god och kontinuerlig dialog, både med uppdragsgivare och projektmedlemmar. Det har genomsyrat hela projektet.
Vilka förändringar eller förbättringar ser du framåt i verksamheten tack vare förstudien som genomförts?
Vi kommer genomföra ett mer strukturerat införande och utbildning i M365 för all personal. Utöver det fann förstudien andra möjligheter för Lnu utifrån en mer samlad digital arbetsyta. Dessa möjligheter kommer vi att se över.
Vilka förväntningar hade du inför projektet, och hur tycker du att resultatet motsvarade dessa?
Jag hade ganska höga förväntningar då jag varit med i liknande projekt tidigare. Men jag blev positivt överraskad över Hillsides pedagogiska förmåga kopplat till möjligheterna i M365. Jag blev också positivt överraskad över de findings som låg lite utanför scopet men som är av stort intresse för Lnu.
Vad skulle du säga till andra organisationer som överväger att inleda ett liknande samarbete med oss?
Hillside har erfarenheten, förmågan och engagemanget att driva den här typen av projekt. Jag kan varmt rekommendera dem.
Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?
Calliditas Therapeutics arbetar för att utöka behandlingsalternativen och etablera nya vårdstandarder för personer med sällsynta sjukdomar. De har kontor både i Sverige, USA, Frankrike och Schweiz.
När Calliditas hörde av sig till Hillside Nordic var de redan igång med implementeringen av Agiloft på sitt kontor i New York. Då hade de en amerikansk leverantör; men när avtalet med dem löpte ut valde de att byta till Hillside Nordic.
Ett val som Patricia Pattugalan berättar att hon är mycket nöjd med:
”Hillside Nordic tar sig verkligen tiden för att hjälpa oss – både med stora och små önskemål. Och alltid med ett leende på läpparna.”
Patricia arbetar som kontorschef och verkställande assistent på New York-kontoret och är den som driver Agiloftprojektet där.
”Agiloft är ett fantastiskt system som hjälper oss att hantera våra avtal globalt. Att det är så anpassningsbart gör att det verkligen passar våra behov.”
Om ett system inte har de funktioner som användaren önskar kommer hen att söka sig till något annat, menar Patricia. Men med Agiloft och Hillsides utveckling av systemet upplever de inte det problemet.
”Hillside Nordic förstår att även små justeringar är viktiga för vår verksamhet. De har lång erfarenhet och oklanderlig kompetens samtidigt som de jobbar hårt och alltid sätter projektet först. Deras professionalism och uppmärksamhet på detaljer är förstklassig, och de gör alltid det lilla extra för att säkerställa att Calliditas är nöjd.”
Patricia rekommenderar mer än gärna Hillside till andra:
”Hillside är ett extremt pålitligt och kompetent IT-företag som är lätt att samarbeta med. De är kunniga i en mängd olika program och har en stark förståelse för hur man bäst använder dessa tekniker för att uppnå önskade resultat. Jag rekommenderar starkt deras tjänster till alla organisationer som letar efter en effektiv och pålitlig IT-konsult.”
Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?
Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?
Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?
Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?
Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?
Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?
Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?
Blekinge Tekniska Högskola (BTH) bedriver både utbildning och forskning. De har en tydlig profil där digitalisering och hållbarhet genomsyrar hela verksamheten.
BTH:s IT-chef Johan Nordgren tycker att det är viktigt att regelbundet se över sina interna processer för att försäkra sig om att de jobbar på rätt sätt. Av den anledningen hörde de av sig till Hillside Nordic som fick i uppdrag att göra en oberoende 360-analys av BTH:s IT-organisation och dess processer.
Hillside Nordic kollade på bland annat rutiner och intervjuade personal som jobbar med processerna. Resultatet av analysen presenterades tillsammans med rekommendationer. Med hjälp av Hillside Nordics analys har BTH själva kunnat arbeta vidare och förbättra sin IT-miljö.
Johan Nordgren berättar om Hillside Nordics arbete:
”Hillside Nordic gav ett förtroendeingivande intryck och gjorde ett jättebra jobb. Deras arbete har gett ett positivt resultat i vår verksamhet och jag anlitar dem gärna igen om vi i framtiden har behov av en ny analys.”
Vill du veta hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet?
Vill du också få bättre struktur i ditt företag?
Vill du också höja säkerheten i ditt företag?